لپ تاپ هاي گيمينگ (بازي) قدرتمند دنيا

حل مشكلات كامپيوتر و ارائه آموزش و ترفند

لپ تاپ هاي گيمينگ (بازي) قدرتمند دنيا

۷۶۰ بازديد

لبتاب بازي laptop Gaming technology computer تكنولوژي كامپيوتر
لپ‌تاپ‌ هاي گيمينگ دستگاه‌هايي با پيشرفته‌ترين سخت‌افزار ها هستند كه معمولا نيز ابعادي بزرگ و وزن زياد دارند. شركت‌هاي متعددي در جهان، به ساخت اين نوع از لپ‌تاپ‌ها مشغول هستند. شركتايسوس و Origin دو شركت توليدكننده‌ي لپ‌تاپ هستند كه به تازگي با تركيب دو مدل از قدرتمندترين كارت گرافيك جهان، لپ‌تاپ‌هاي گيمينگ جديد خود را معرفي كرده‌اند

 

اولين سري از لپ‌تاپ‌ هاي مجهز به كارت گرافيك GTX10 شركت انويديا در حال توليد است. شركت‌هاي زيادي براي توليد لپ‌تاپ‌ هاي گيمينگ خود از اين كارت گرافيك استفاده مي‌كنند كه نياز اكثر كاربران حرفه‌اي گرافيك را برطرف مي‌كند. اما درصد كمي از كاربران نيز نياز دارند تا حداكثر بازدهي گرافيكي قابل انتظار را از لپ‌تاپ خود بگيرند. شركت‌ هاي Asus و Origin نياز اين دسته از كاربران را نيز برطرف كرده و در آخرين محصولات گيمينگ خود، از دو عدد از كارت‌ هاي گرافيك GTX 1080 استفاده  كرده‌اند.

ايسوس ROG GX800 را به عنوان قوي‌ترين لپ‌تاپ مخصوص بازي خود معرفي كرده است. اين لپ‌تاپ مجهز به صفحه‌نمايش ۱۸.۴ اينچي با كيفيت 4K است كه از تكنولوژي G-Sync انويديا  نيز بهره مي‌برد. استفاده از اين تكنولوژي، اجراي روان و سريع بازي‌ها را تضمين مي‌كند. در مورد قيمت و تاريخ عرضه‌ي اين لپ‌تاپ هنوز خبري منتشر نشده است.

ASUS ROGGX800 لبتاب game بازي تكنولوژي

در داخل اين لپ‌تاپ از دو كارت گرافيك قوي GTX 1080 استفاده شده است. تركيب دو عدد از اين كارت گرافيك، اجراي بدون دردسر بازي‌ ها و نرم‌افزارهاي واقعيت مجازي را در كنار اجراي جديدترين بازي‌ها با بالاترين تنظيمات گرافيكي نويد مي‌دهد.

لبتاب بازي laptop Gaming تكنولوژي كامپيوتر

استفاده از دو كارت گرافيكي با اين قدرت، گرماي زيادي در بدنه‌ي لپ‌تاپ ايجاد مي‌كند. ايسوس براي حل اين مشكل سيستم خنك‌كننده‌ي آبي را در بدنه و داك اضافه‌ي اين لپ‌تاپ گنجانده است. علاوه بر آن، استفاده از آخرين سخت‌افزار هاي موجود در بازار، ابعاد اين لپ‌تاپ را نيز افزايش داده و حتي بدون داك اضافي نيز با لپ‌تاپي غول‌پيكر مواجه هستيم.

laptop gaming لبتاب بازي تكنولوي كامپيوتر

در تصوير زير نمايي از طراحي و جانمايي اجزاي داخلي ROG GX800 را مشاهده مي‌كنيد. آب موجود در سيستم خنك‌كننده، گرماي توليد شده توسط پردازنده‌ي اصلي و پردازنده‌ هاي گرافيكي را جذب مي‌كند و از طريق لوله‌ها به بيرون از لپ‌تاپ و داخل داك رادياتوري منتقل مي‌كند. اين ساختار رادياتوري گرما از آب مي‌گيرد و فن‌هاي آن گرما را به بيرون از سيستم منتقل مي‌كنند.

Laptop Asus ROG GX800 tests have shown what they are capable two video cards GeForce GTX 1080 mobile device

لپ‌تاپ ROG GX800 به يك آنتن واي‌فاي اضافي نيز مجهز مي‌شود كه سرعت بالاي اجراي بازي‌هاي آنلاين را تضمين مي‌كند.

وب‌سايت تخصصي بازي‌هاي ويديويي Kotaku، اين لپ‌تاپ را در معرض آزمايش‌هاي بنچمارك قرار داده است. نتايج بنچمارك در هر دو نسخه‌ي تك كارت و دو كارت اين لپ‌تاپ خيره‌كننده بودند و در بعضي آزمايش‌ها از يك كامپيوتر شخصي با مشخصات مشابه، بهتر عمل مي‌كردند.


لپ‌تاپ بعدي، Origin EON17-SLX نام دارد. اين لپ‌تاپ نيز به دو كارت گرافيك GTX 1080 مجهز است و جديدترين بازي ها را به همراه جديدترين محصولات واقعي مجازي، به راحتي اجرا مي‌كند.

download laptop لبتاب بازي gaming hamechikadeh

 

اين لپ‌تاپ در نسخه‌هاي مختلف يا صفحات نمايش ۱۵ يا ۱۷.۳ اينچي و كيفيت نمايش 1080p يا 4K عرضه مي‌شود. تمامي نسخه‌هاي اين لپ‌تاپ نيز به فناوري G-Sync انويديا مجهز هستند. نسخه‌ي پايه‌ي ۱۷.۳ اينچي اين لپ‌تاپ، مجهز به يك كارت گرافيك GTX 1070، پردازنده‌ي Core i5 6500 و كيفيت صفحه‌نمايش 1080p است كه قيمتي برابر با ۲.۳۵۴ دلار دارد. نسخه‌ حرفه‌اي ۱۷.۳ اينچي، به دو كارت گرافيك GTX 1080، پردازنده‌ي  Core i7 6700K و صفحه‌نمايش با كيفيت 4K مجهز است و قيمت ۴.۳۴۰ دلار براي آن در نظر گرفته شده است. تاريخ عرضه‌ي اين لپ‌تاپ نيز ابتداي ماه سپتامبر عنوان شده است.

laptop technology game بازي تكنولوژي كامپيوتر

اين لپ‌تاپ داك جداگانه ندارد و تمامي فعاليت خنك كردن آن در داخل بدنه اتفاق مي‌افتد. اين قابليت، لپ‌تاپ Origin را به نمونه‌اي قابل حمل‌تر نسبت به لپ‌تاپ ايسوس تبديل كرده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد