آموزش تصويري حذف ويندوز اضافه

حل مشكلات كامپيوتر و ارائه آموزش و ترفند

آموزش تصويري حذف ويندوز اضافه

۴۷۱ بازديد

آموزش تصويري حذف كردن سيستم عامل دوم و از بين بردن بوت دوگانه

ر اين آموزش ، دو ويندوز 7 و 10 در كنار هم و در درايورهايي جدا از هم نصب شده اند. قصد داريم به شما نشان دهيم كه چگونه مي توان ويندوز 7 را بدون آسيب رساندن به ويندوز 10 به طور كامل حذف كرد. در ابتدا به شما ياد مي دهيم كه چگونه از نمايش آن در منوي بوت جلوگيري كنيد.

بر روي منوي Start راست كليك كرده و گزينه System را انتخاب كنيد. در قسمت سمت چپ ، همانند تصوير زير گزينه Advanced system settings را كليك كنيد.

 

DualbootDisable1

 

در پنجره اي كه تحت عنوان System Properties باز مي شود ، تب Advanced را كليك كنيد. در ادامه بر روي دكمه Settings در قسمت Startup and Recovery كليك كنيد.

 

DualbootDisable2

 

در پنجره اي كه تحت عنوان Startup and Recovery باز مي شود ، سيستم عامل پيش فرض را Windows 10 انتخاب كنيد. سپس گزينه Time to display list of operating system را نيز غيرفعال كنيد.

 

DualbootDisable3

 

يك بار كامپيوتر خود را Restart كنيد. مشاهده خواهيد كرد كه منوي بوت دوگانه از بين رفته است.

حال تنها يك قدم تا پايان كار فاصله داريد ، شما مي بايست محتواي پارتيشن مربوط به ويندوز 7 را پاك كنيد. در نظر داشته باشيد كليه فايل ها و تنظيمات شما در سيستم عامل اضافه در اين پارتيشن قرار دارد ، در صورت نياز از فايل هاي شخصي بك آپ بگيريد يا آنان را در درايوي ديگر منتقل كنيد.

پس از انجام مراحل بالا ، اكنون بر روي منوي Start راست كليك كرده و Disk Management را انتخاب كنيد. پارتيشن مربوط به Windows 7 را شناسايي و ضمن راست كليك كردن بر روي آن گزينه Delete Volume را كليك كنيد. به منظور تأييد اين عمليات Yes را كليك كنيد. اين پارتيشن با عبارت Free space جايگزين ميشود. اما هنوز به طور كامل حذف نشده است ، اين بار روي Free space راست كليك كرده و Delete Partition را انتخاب و مجدداً فرآيند را تأييد كنيد. حال مي توانيد فضاي آزاد ايجاد شده را به يك پارتيشن ديگر اضافه كنيد. به عنوان مثال مي توانيد با راست كليك بر روي يكي ديگر از پارتيشن هاي دلخواهتان ، فضاي آن را با انتخاب گزينه Extend Volume افزايش دهيد.

 

DualbootDisable4

 

تبريك ! شما با موفقيت سيستم عامل دوم را حذف كرده و از نمايش منوي بوت دوگانه جلوگيري كرده ايد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.